وبلاگ دایرکت > بازاریابی و تبلیغات > افزایش فروش و درآمد > ۵ ایده پرفروش برای تبلیغات لباس فروشی در ۲۰۲۵
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی

۵ ایده پرفروش برای تبلیغات لباس فروشی در ۲۰۲۵

زمان مطالعه: 12 دقیقه
فهرست مطالب

شاید ما به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک پوشاک، نتوانیم بیلبورد اتوبان همت را رزرو کنیم یا هزینهٔ تبلیغات ویدئویی بین دو نیمهٔ دربی را برای تبلیغات لباس مردانه بپردازیم. اما واقعیت این است که اگر شناخت عمیقی از تبلیغات داشته باشیم، نیازی هم به پرداختن این سطح از هزینه‌ها نداریم و همچنان می‌توانیم بهترین تبلیغات برای لباس فروشی را با بالاترین بازگشت اجرا کنیم.

کافی است کمی از چند و چون تبلیغات پوشاک سر دربیاوریم، چند نمونه موفق را ببینیم و اصول اولیه و روش‌های پیش رویمان را بشناسیم. در این مقاله به تمام این موارد می‌پردازیم و چند ایدهٔ جذاب تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت فهرست‌هایی از مناسبت‌های مهم با پتانسیل فروش بالا فروش از تبلیغات را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چرا تا به حال از تبلیغات نتیجهٔ چشم‌گیری در افزایش فروش نگرفته‌اید؟

در تجربهٔ مشاوره به کسب‌وکارهای کوچک در دایرکت، بارها به مسالهٔ کاهش فروش برخورده‌ایم. ممکن است شما هم از دسته‌ٔ کسب‌وکارهایی باشید که محصولات باکیفیتی ارائه می‌کنند، مبلغ قابل توجهی از سود را روی بهترین تبلیغات برای لباس‌ فروشی هزینه می‌کنید، اما نتیجهٔ دلخواه را نمی‌گیرید.

شکی نیست که عوامل بیرونی و وضعیت بازار در صنف خودتان تاثیر ویژه‌ای در کاهش و افزایش فروش دارند. اما چرا در شرایط ثابت بازار برخی از رقبایتان فروش بالا را تجربه می‌کنند؟

عامل موثر اول، تشخیص درست مسیر مشتری است که از گام‌های «آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام» می‌گذرد. می‌بینیم که فروش، فقط گام نهایی است، بنابراین قبل از شروع یک کمپین‌ تبلیغاتی از خود بپرسید:

آیا مشتریان هدف، برند شما را می‌شناسند؟
آیا به محصولات و برند شما علاقه نشان داده‌اند؟
آيا می‌دانند که این محصول نیازشان را به‌طور کامل رفع می‌کند و تمایل دارند محصولی برای رفع آن نیاز خریداری کنند؟

اگر این سه گام به‌خوبی طی نشده باشد، باید هدف کمپین را از فروش به گام‌های قبل منتقل کنید.

تبلیغات برای لباس فروشی
داشتن استراتژی تبلیغات دقیق برای پوشاک به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به بالاترین دستاورد برسید.

اما فاکتور نامرئی دیگری که تعیین می‌کند اقدامات شما به نتیجه برسند یا خیر، استراتژی تبلیغات است. استراتژی تبلیغات تعیین می‌کند چه چیزی را از چه طریقی به چه کسی اطلاع بدهید تا به چه نتیجه‌ای برسید.

بهترین استراتژی تبلیغات برای انواع لباس فروشی چیست؟

بهترین تبلیغات برای لباس‌ فروشی، به‌خصوص فرمول یکسانی ندارد و ممکن است بهترین تبلیغات برای لباس فروشی شما با همکارانتان متفاوت باشد. برای تدوین استراتژی باید کمی دربارهٔ منابع و مشتریان و راه‌های ارتباط با مشتریان که سه جنبهٔ اصلی استراتژی هستند، فکر کنید.

خواه‌ناخواه عوامل بسیاری از جمله وضعیت کلی بازار، پتانسیل رقبا و… شما در نتیجهٔ تبلیغات شما اثر می‌گذارد. بنابراین بهتر است پیش از ایده‌پردازی برای تبلیغات درباره تهدیدهای بیرونی، فرصت‌های بازار برای شما، نقاط ضعف و قوت کسب‌وکار خودتان به‌خوبی فکر کنید و فایل جدول ماتریس SWOT را برای کسب‌وکار خود تکمیل کنید.

نمونه ماتریس سوات
یک نمونه از ماتریس سوات تکیمل‌شده که به انتخاب راهکارها و استراتژی‌های تبلیغات کمک می‌کند.

برای آنکه بتوانید ماتریس SWOT را برای کسب‌و‌کار خود تکمیل کنید، می‌توانید از این قالب آماده استفاده نمایید:

نمونه ماتریس SWOT

روش‌های تبلیغاتی مناسب برای حوزهٔ پوشاک

روش‌های تبلیغات این روزها به قدری زیاد هستند که گاهی انتخاب برایمان سخت می‌شود. به همین دلیل ما در این بخش ایده‌ها را از چند فیلتر محدودیت بودجه، سادگی در اجرا و بازگشت سرمایهٔ بالا گذرانده‌ایم و چکیده‌ای از بهترین تبلیغات برای لباس فروشی را ارائه گرده‌ایم:

۱. اینفلوئنسرمارکتینگ، ساده و هدفمند اما کمی گران

هرجا صحبت از مد و فشن باشد، اینستاگرام و اینفلوئنسرهایش در سکوی اول توجه می‌درخشند. اینفلوئنسرها، افراد شناخته‌شده‌ای در دنیای دیجیتال هستند که تاثیرگذاری بالایی روی دنبال‌کننده‌هایشان دارند.

برای مثال اگر مهدی‌ شجاری در رسانهٔ موبونیوز یکی از شناخته‌شده‌ترین اینفلوئنسرهای حوزهٔ موبایل و دستگاه‌های دیجیتال است. بنابراین اگر این اینفلوئنسر از یک برند میکروفون در ویدئوهای خود استفاده کند، احتمال بالایی وجود دارد که دنبال‌کننده‌ها به‌طور ناخودآگاه تمایل بیشتری به استفاده از آن برند میکروفون در تولید محتوا پیدا کنند.

در حوزهٔ پوشاک هم بلاگرها یا اینفلوئنسرهای تاثیرگذار زیادی مشغول به کار هستند و می‌توانید با آن‌ها همکاری تبلیغاتی داشته باشید.منطقی است که هرچه فرد تاثیرگذار، صفحهٔ قدرتمندتری داشته باشد، هزینهٔ تبلیغات بالاتر برود.بسیاری از اوقات همکاری تبلیغاتی با مدل‌ها و طراحان لباس درجه یک، استراتژی خوبی برای یک کسب‌وکار محلی نیست و بهتر است تبلیغ را با هزینهٔ کمتری به اینفلوئنسرهای کوچک‌تر (یا میکرواینفلوئنسرها) در شهر خودتان بسپرید.

مثالی از اینفلوئنسرمارکتینگ در حوزهٔ پوشاک

فروشگاه لباس کودک «شازده کوچولو» در خیابان‌ دریا، منابع تامین خوبی از ترکیه پیدا کرده و موجودی لباس‌های زمستان و کریسمس را با بهترین قیمت شارژ کرده است. مشکل اینجاست که موجودی فروشگاه، بیش از نیاز خانواده‌های ساکن در سعادت آباد بوده و درصد بالایی از لباس‌ها به‌فروش نرفته‌اند و اگر تا پایان بهمن‌ماه به‌فروش نرسند، فروشگاه درآمدی برای شارژ لباس نوروزی نخواهد داشت.

بنابراین بهترین روش تبلیغات برای لباس‌ فروشی «شازده کوچولو» اینفلوئنسرمارکتینگ است، زیرا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به والدین کودکان زیر ۶ سال در مناطق مختلف تهران معرفی شود.

خانم اسدی، مدیر فروشگاه، پیج‌های اینستاگرام مادران اینفلوئنسر با کودک زیر سن مدرسه را بررسی می‌کند و از آن‌ها آمار تبلیغات قبلی صفحه، لیست قیمت و دسته‌بندی حدودی مخاطبان را درخواست می‌کند. در مرحلهٔ بعد چند نمونه از بهترین محصولات برای معرفی را انتخاب کرده و با همراهی اینفلوئنسر، یک سناریوی تاثیرگذار برای ویدئوی تبلیغاتی را آماده می‌کند.

برای مخاطبان صفحهٔ بلاگر سبک زندگی مادرانه، کد تخفیف و هزینهٔ ارسال رایگان را در نظر می‌گیرد. ظرف یکی دو روز بعد از انتشار استوری، تماس‌ها و سفارش‌های جدیدی را ثبت می‌کند.

۲. تبلیغات پیامکی، روشی کم‌هزینه و پربازده

تبلیغات پیامکی برای فروش لباس
ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، یک روش کم‌هزینه و پربازده برای افزایش فروش کسب‌و‌کارهای حوزه پوشاک است.

اگر بودجهٔ تبلیغات شما برای اینفلوئنسر مارکتینگ کافی نیست، می‌توانید به سراغ روش‌های کم‌هزینه و پربازده بروید. منظورمان از پیامک تبلیغاتی، ارسال یک پیام خشک و خالی برای هر کسی که در دسترس باشد، نیست.

یک پیامک تبلیغاتی موثر در کوتاه‌ترین جملات ممکن، بیشترین انگیزه برای دنبال کردن هدف شما را به مشتری می‌دهد.

مثالی از تبلیغات پیامکی در صنعت پوشاک

مثالی از تبلیغات پیامکی در صنعت پوشاک

۳. تبلیغات محیطی، بهترین روش برای مشتریان محلی

همهٔ ما لااقل یک‌بار هم که شده تصویر بازیگران سفیر برند را روی بیلبوردها دیده‌ایم یا تراکت قالیشویی را در حیاط خانه‌مان از زمین برداشته‌ایم. هر دوی این موارد، تبلیغ محیطی به حساب می‌آيند: تبلیغاتی که به‌صورت فیزیکی در دنیای واقعی با آن روبه‌رو می‌شویم.

اولی گران‌تر است و فقط افرادی که از یک محدودهٔ مشخص (مثلاً زیر یک پل) عبور می‌کنند را هدف می‌گیرد. در صورتیکه دومی ارزان‌ است و می‌تواند در هر محیطی که شما بخواهید پخش شود و اتفاقا نرخ بازگشت سرمایه‌ آن هم بالاست.

مثالی از تبلیغات محیطی برند نوین چرم

تبلیغات محیطی برند نوین چرم

۴. ریتارگتینگ، یک تجدید دیدار پول‌ساز!

اهالی مارکتینگ به‌خوبی می‌دانند که جذب یک مشتری جدید، بسیار پرهزینه‌تر از بازگرداندن مشتریان قبلی و از دست رفتهٔ خودتان است. شما قبلاً بابت آشنا شدن این افراد با برند و محصولات‌تان و ترغیب و همراهی آن‌ها تا مرحلهٔ خرید؛ هزینه‌های پیدا و پنهان زیادی پرداخته‌اید. بنابراین اگر یک بار خرید کرده‌اند و دیگر به سراغ‌تان نیامده‌اند، علاقه‌مندی اولیه به محصول وجود دارد و با کمی تلاش می‌توانید اعتماد به برند را دوباره ایجاد کنید.

در بازاریابی به بازگرداندن مشتریان قبلی، ریتارگتینگ گفته می‌شود. ممکن است گاهی بازگرداندن مشتریان قبلی به سادگی ارسال پیامک آدرس جدید فروشگاه‌ باشد. اما اگر مشتریان در مراحل مختلف خرید، منصرف شده‌اند؛ بهتر است از یک کارشناس حرفه‌ای بازاریابی کمک بگیرید و درصد بالایی از مشتریان را بازگردانید.

۵. گوگل ادز، بهترین تبلیغات برای روزهای پررقابت سال

تبلیغات گوگل ادز برای پوشاک
برای کسب‌و‌کارهای حوزه پوشاک که وب‌سایت فعال دارند، تبلیغات گوگل ادز می‌تواند بسیار موثر باشد.

اگر برای فروشگاه پوشاک خود سایت هم راه‌اندازی کرده‌اید، ‌می‌دانید که رقبای سرسختی مثل بانی مد، مدیسه، دیجی استایل و… در بازار شما سهم دارند که بودجه زیادی روی سئوی وب‌سایت هزینه کرده‌اند.

سرویس تبلیغات گوگل با نام Google Ads به شما اجازه می‌دهد، بدون اینکه روی سئوی صفحات قوی‌تر از رقبا عمل کرده باشید، برای مدت مشخصی در نتایج جستجوی کاربران در رتبه‌های اول نمایش داده شوید.از آن‌جایی که هزینهٔ این نوع تبلیغات با ارز بین‌المللی به ازای هر کلیک پرداخت می‌شود، برای طول سال به‌صرفه نیست.

از آن‌جایی که کمپین‌های ادز هزینه‌بر هستند، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان گوگل‌ ادز حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین و کاربردی‌ترین استراتژی را برایتان تدوین و اجرا کنند.

مثالی از تبلیغات پیامکی در صنعت پوشاک

در تصویر زیر می‌بینید که یک برند لباس مردانه، کمپین گوگل ادز را اجرا کرده است. بنابراین زمانی که کاربر در گوگل «خرید شلوار جین مردانه» را جستجو می‌کند، این برند از دیجی کالا هم بالاتر نمایش داده می‌شود:

مثالی از تبلیغات پیامکی در صنعت پوشاک

مزایا و معایب روش‌های مختلف تبلیغات لباس‌ فروشی در یک نگاه

اینفلوئنسر مارکتینگ
مزایا
معایب
اینفلوئنسر مارکتینگ
سریع و تاثیرگذار، اعتمادسازی از طریق چهره‌های آشنا و بلاگرها 


 هزینه بالا، وابستگی به شخصیت و رفتار اینفلوئنسر


تبلیغات پیامکی
کم‌هزینه، قابل هدف‌گیری (براساس منطقه، سن، جنسیت و...)


نیاز به متن جذاب، احتمال نادیده گرفته‌شدن پیام


تبلیغات محیطی
تأثیر محلی قوی، برندینگ بصری مؤثر


 هزینه بالا (بیلبورد)، هدررفت کاغذ در روش‌هایی مثل تراکت


ری‌تارگتینگ (بازهدف‌گیری)
جذب دوباره مشتریان قبلی، درصد آورده نسبت به هزینه مناسب

نیاز به زیرساخت دیجیتال قوی، ممکن است آزاردهنده تلقی شود


گوگل ادز
حضور در رتبه‌های اول جستجوی گوگل، هدف‌گیری دقیق کاربران


 هزینه بالا برای کلمات کلیدی خاص، نیاز به مدیریت حرفه‌ای


ایدهٔ جذاب برای تبلیغات لباس فروشی با بالاترین تعامل مشتری

قابل درک است که با وجود شناختن بهترین روش تبلیغات برای لباس فروشی، هنوز ایده‌پردازی برایتان سخت باشد. بنابراین در این بخش به ده ایدهٔ جذاب برای تبلیغات لباس فروشیمی‌پردازیم تا بتوانید قوهٔ خلاقیت خود را برای طراحی یک کمپین شخصی‌سازی شده، گرم کنید:

۱. مسئولیت اجتماعی بر عهده بگیرید

اگر صفحهٔ اینستاگرام شما، می‌تواند بازوی تبلیغاتی‌تان باشد و می‌توانید هزینهٔ همکاری با میکرواینفلوئنسرهای حوزه پوشاک را بپردازید، باید به شما تبریک بگوییم: ایدهٔ کمپین «تکراری بپوش» برای شما کاملاً قابل‌ اجراست و البته در کنار افزایش فروش، ارزش‌های جدیدی برای برندتان خلق کند.

ایده کمپین برای تبلیغات لباس فروشی
ایدهٔ کمپین «تکراری بپوش» برای کسب‌وکارهایی که پیج اینستاگرام فعال دارند، می‌تواند بسیار موثر باشد.
  • کافی است با استفاده از پیامک تبلیغاتی هدفمند و استوری اینستاگرام از مخاطبان‌ بخواهید در یک مسابقهٔ طراحی استایل شرکت کنند و دوستان خود را به این مسابقه به‌عنوان شرکت‌کننده یا ژوری دعوت کنند.
  • شرکت‌کننده‌ها باید با یک تکه یکسان از لباس‌هایی که از شما خریداری کرده‌اند، چند استایل مختلف طراحی کرده و برای شما ارسال کنند. ۲۰ شرکت‌کننده را انتخاب کنید و برای مدت مشخصی تصاویرشان را در قالب پست اینستاگرامی منتشر کنید.
  • از یک میکرواینفلوئنسر حوزهٔ مد و پوشاک بخواهید در مسابقه شرکت کرده و شما را در صفحهٔ خود معرفی کند.
  • اگر از باشگاه مشتریان دایرکت استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه «دعوت از دوستان» دایرکت از مشتریان خود بخواهید افراد جدیدی را به مسابقه دعوت کنند و جایزه بگیرند.
  • از مخاطبان بخواهید با لایک و کامنت از شرکت‌کنندهٔ موردنظرشان حمایت کنند.
  • در نهایت باتوجه به رای به شرکت‌کنند‌ه‌ برتر و با انتخاب خودتان به بهترین کامنت‌ها جایزه بدهید.

به این ترتیب مشتریان جدید زیادی از طریق اینفلوئنسر و معرفی مشتریان به صفحهٔ شما خواهند آمد و با دیدن استایل‌های جذابی که با محصولات شما طراحی شده به خرید ترغیب می‌شوند.

۲. ایونت‌های حضوری خلاقانهٔ حراج لباس برگزار کنید

همهٔ ما به‌عنوان مشتری تخفیف را دوست داریم و هیچوقت برایمان قدیمی نمی‌شود. فقط باید کمی خلاقیت به ماجرا اضافه کنیم و به چاپ استیکرهای 30% off که برای مشتریان خالی از معنا شده‌اند، بسنده نکنیم:

می‌توانید یک دستگاه ارسال پیامک تبلیغاتی گسترده مانند دایرکت را تهیه کنید.
از بانک اطلاعات مشتریان بالقوه در این دستگاه کمک بگیرید و مشتریان قبلی خودتان را نیز وارد لیست کنید.
تعداد مشخصی از لباس‌ها با میانگین قیمتی مشخصی انتخاب کنید. (مثلاً ۲۰۰ لباس ۲۰۰ هزارتومانی برای ۲۰ ساعت) یادتان باشد که در میان لباس‌ها، کالاهایی با ارزش بسیار بالاتر از میانگین هم وجود داشته باشند.
پیامک هیجان انگیز و جذابی برای دعوت به ایونت بنویسید (اگر در طراحی پیام به کمک نیاز دارید، به صفحهٔ متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس سری بزنید.) و آن را به لیست مشتریان هدف ارسال کنید.

۳. درهای تازه‌ای به روی مشتریان تازه باز کنید

بررسی میانگین سبد خرید مشتریان به شما نشان می‌دهد که مشتریان فعلی شما تا حد ممکن از شما خرید می‌کنند؛ اما به فروش بالاتری نیاز دارید؟ بسیار خب! وقت مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی جذب مشتریان جدید است.

یکی از ساده‌ترین راه‌های پیش رویتان، تبلیغات محیطی است که دربارهٔ آن صحبت کرده‌ایم. برای یک فروشگاه لباس، ساکنین محله‌های نزدیک بهترین پتانسیل جذب را دارند.

اما چطور باید افرادی که مشتریان بالقوه شما هستند، (مثلاً نسل‌زدی‌های محله سعادت آباد) را پیدا کنید و اطلاع بدهید که لباس‌های موردعلاقه‌شان را موجود دارید؟

  • کافی است از پنل دایرکت (یا هر پنل پیامکی دیگری که این قابلیت را ارائه می‌کند) قابلیت «پیامک منطقه‌ای» را انتخاب کنید. به سادگی و با انتخاب از روی نقشه، می‌توانید تعیین کنید ساکنین کدام محله‌ها پیامک شما را دریافت کنند.
  • در پیامک، متن کوتاه و جذابی بنویسید و با یک کلیک آدرس سایت، اینستاگرام یا لوکیشن فروشگاه را برای مخاطبان جدید وارد کنید.
  • پیامک را به دسته‌بندی دلخواه‌تان ارسال کنید و فروشگاه را برای ورود مشتریان جدید آماده کنید.

۴. بازگردانی مشتریانی که از دست رفته‌اند

برای بازگرداندن مشتریان قبلی، کار زیادی در لیست «تبلیغات فروش لباس» خود ندارید، چرا که نیمی از راه را قبلاً رفته‌اید. کافی است به بانک اطلاعات مشتریان خود سری بزنید و محصولات مورد علاقهٔ آن‌ها را مرور کنید.

سعی کنید بفهمید چرا این مشتریان با وجود اینکه یک بار خرید کرده‌اند، اما دیگر به فروشگاه شما سرنمی‌زنند. مثلاً آیا جابه‌جا شده‌اید و ممکن است موقعیت مکانی جدید را به آن‌ها اطلاع نداده باشید؟ یا اینکه در ماه‌های اخیر با کمبود نیرو مواجه بوده‌اید و استقبال مناسبی از مشتریان نداشته‌اید؟

سعی کنید مشکلات اساسی را برطرف کنید و به مشتریان قبلی‌تان اطلاع بدهید که برای میزبانی مجدد آماده‌اید.

می‌توانید با استفاده از ابزارهای ارسال پیامک گروهی مثل افزونهٔ «وفادارسازی مشتری» در پنل دایرکت، یک پیام ترغیب‌کننده مناسب با نیاز و علاقه‌مندی مشتریان، انگیزهٔ خرید دوباره‌ای به آن‌ها بدهید.

۵. کمپین‌های مناسبتی، بهترین تبلیغات برای لباس‌ فروشی از طریق وب‌سایت

کمپین تبلیغاتی یک برنامهٔ منسجم و هدفمند برای تبلیغ است که در طول آن می‌توانید یک پیام و هدف مشخص دربارهٔ محصول یا برندتان را در کانال‌های مختلف (اینستاگرام، تبلیغات محیطی، پیامک و…) به مخاطب منتقل کنید. هدف این کمپین‌ها می‌تواند افزایش آگاهی، جذب مشتری یا ترغیب به خرید یا اقدام خاص دیگری باشد.

خوشبختانه در حوزهٔ پوشاک مناسبت‌های بسیار زیادی از عید نوروز گرفته تا یلدا و بلک‌فرایدی، انگیزهٔ خرید مشتریان را به طرز چشم‌گیری بالا می‌برند و فرصت برگزاری کمپین تبلیغات حراج لباس را در اختیارتان قرار می‌دهند.

این دوره‌های پیک فروش بهترین زمان برای وارد شدن به رقابت سایت‌های فروشگاهی و پرداخت هزینهٔ گوگل ادز برای تبلیغات فروش لباس است. اگر در دوره‌های پیک بتوانید با کمک یک کارشناس گوگل ادز کلمات درستی را هدف بگیرید، می‌توانید درصد خوبی از مشتریان برندهای بزرگ با سهم بازار بالا را جذب کنید. این روش می‌تواند هم به‌ فروش و هم به دیده‌شدن و افزایش آگاهی از برند شما کمک کند.

در طراحی استراتژی برای تبلیغات لباس مردانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

استراتژی برای تبلیغات لباس مردانه
رفتار خرید آقایان در حوزهٔ پوشاک کمی تفاوت دارد و توجه به این تفاوت‌ها در چیدن استراتژی تبلیغاتی، مهم است.

پیش از شروع بحث باید اشاره کنیم که ما به کلیشه‌های جنسیتی باور نداریم و دامن نمی‌زنیم،اما براساس داده‌ها می‌دانیم که رفتار خرید به‌خصوص در حوزهٔ پوشاک، بین اغلب مردان و اغلب زنان تفاوت‌هایی دارد.

به رسمیت شناختن این تفاوت‌ها (که در منابع تحلیلی مثل سایت junglescout موجود هستند) به ما کمک می‌کند، نکات دقیق‌تری را در تبلیغات فروش لباس مردانه در نظر داشته باشیم.

۱. فاکتورهای اعتمادساز را در نظر بگیرید

طبق این تحقیق اگرچه مردان، برای خرید نیاز به اعتمادسازی بیشتری دارند و دیرتر متقاعد به خرید می‌شوند، اما امکان تبدیل شدن به مشتری وفادار با خریدهای مکرر در آن‌ها بیشتر است. بنابراین شاید بهتر باشد کمپین‌های اولیه را در راستای آگاهی از برند تنظیم کنید و نشان بدهید چرا مشتریان به شما اعتماد می‌کنند.

۲. تفاوت در ارزش سبد خرید، راهی برای فروش بالاتر

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که میانگین سبدهای خرید مردان، کمی گران‌تر است. علاوه‌براین مردان تمایل دارند یک‌باره خرید کنند و اغلب از خریدکردن برای تفریح کردن لذت نمی‌برند.بنابراین شاید بهتر باشد از تکنیک‌های باندلینگ (مثلاً درنظرگرفتن یک دست لباس کامل برای تغییر استایل به‌عنوان محصول) یا Upsell/Cross Sell (پیشنهاد کردن یک محصول دیگر که با محصول خریداری شده متناسب است) فروش را افزایش بدهد.

۳. رفتار خرید مردان در مواجهه با تخفیف

با بررسی گزارش‌های دیگری مثل گزارش‌های مک‌کینزی به این نتیجه رسیده‌ایم که مردان رفتار متفاوتی با پیشنهاد تخفیف دارند.یعنی تخفیف بالا را الزاماً به‌معنای ارزش بیشتر تلقی نمی‌کنند،مخصوصاً اگر حس کنند ممکن است کیفیت پایین‌تر باشد. بنابراین در دو نمونه متن تبلیغاتی زیر، دومی برای تبلیغات لباس مردانه مناسب‌تر است:

۷۰٪ تخفیف تمام کفش‌های مردانه فقط تا جمعه!
۲۰٪ تخفیف کفش‌های چرم طبیعی، فقط تا جمعه!
  • در متن دوم، به جای درصد تخفیف روی کیفیت و ارزش تاکید کرده‌ایم.

بهترین روش برای تبلیغات لباس کودک چیست؟

بهترین روش برای تبلیغات لباس کودک
پدر و مادرها برای خرید لباس کودک، رفتار متفاوتی نسبت به خرید لباس برای خود دارند.

بهتر است برای پاسخ به این سوال کمی روی انگیزه‌های روانی خرید در پرسونای مخاطب، متمرکز شویم. والدین در پروسهٔ خرید برای کودکان، رفتار متفاوتی در خرید برای خودشان نشان می‌دهند.یعنی با وسواس و دقت بیشتری انتخاب می‌کنند و حاضر هستند برای پوشاک باکیفیت، هزینهٔ بالاتری بپردازند.

نکتهٔ اصلی در تبلیغات لباس کودک، اعتمادسازی برای کیفیت است. والدین توصیه‌های والدین دیگر را بیشتر می‌پذیرند.

باتوجه به تمام این نکات، تبلیغ فروشگاه پوشاک شما با کمک اینفلوئنسرهای سبک زندگی مادر و مراقبت از کودکان، بازخورد بسیاری مناسبی برایتان خواهد داشت.

مناسبت‌هایی که باید در تقویم تبلیغات لباس فروشی‌تان علامت بزنید

بسیار خب! حالا بهترین روش‌های تبلیغات برای لباس فروشی را می‌شناسید و با ایده‌های تبلیغاتی هم آشنا شده‌اید. وقتی خوبی است که خودکار قرمزتان را بردارید و دور تاریخ‌های مهم برگزاری کمپین خط بکشید:

بهترین مناسبت‌ها برای کمپین‌های تبلیغات فروش لباس ورزشی

تاریخ
تقویم
مناسبت
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
شمسی
روز جهانی دوچرخه‌سواری
۲۶ مهر ۱۴۰۴
شمسی
روز تربیت بدنی و ورزش
4 ژوئن 2025
میلادی
روز جهانی دویدن 
21 ژوئن 2025
میلادی
روز جهانی یوگا
24 سپتامبر 2025
میلادی
روز جهانی تناسب اندام

بهترین مناسبت‌ها برای کمپین تبلیغات فروش لباس زنانه

تاریخ شمسی
مناسبت
نوع تقویم
۱۴ اسفند ۱۴۰۳
روز جهانی زن
بین‌المللی
۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نوروز و آغاز سال نو
ملی ایران

نیمه خرداد
 فصل تابستان / سفرهای خانوادگی
مناسب برای لباس‌ مهمانی عصر تابستانی 
هفته اول فروردین
دید و بازدیدهای نوروزی و عروسی‌ها
فرهنگی/اجتماعی
۲۴ خرداد ۱۴۰۴
روز دختر
ملی ایران
نیمه مرداد
فصل پیک عروسی‌ها و مهمانی‌ها
فصلی/اجتماعی
نیمه آذر تا اوایل دی 
کریسمس، یلدا و بلک فرایدی 
بین‌المللی/فرهنگی
نیمه بهمن
ولنتاین
فرهنگی/اجتماعی

بهترین مناسبت‌ها برای کمپین تبلیغات فروش لباس مردانه

تاریخ شمسی
مناسبت
نوع تقویم
22 بهمن ۱۴۰۴
دهه فجر و مراسم رسمی
ملی ایران
اواخر اسفند ۱۴۰۴
شب عید نوروز، خرید پوشاک نو
فرهنگی/ملی
هفته اول فروردین
دید و بازدیدهای نوروزی / عروسی‌های نوروزی
فرهنگی/اجتماعی
 ۱۳ دی
روز مرد / روز پدر
دینی/فرهنگی
نیمه اردیبهشت
فصل بهار و آغاز سفرها / پوشاک بهاره
فصلی/اجتماعی
نیمه خرداد
آغاز تابستان و تخفیف‌های فصلی
فصلی/تجاری
نیمه شهریور
بازگشت از سفرها / شروع مدارس و دانشگاه‌ها
اجتماعی/فرهنگی
نیمه آبان
بلک فرایدی / تخفیف‌های پاییزه
بین‌المللی/تجاری
اوایل دی
شب یلدا / کریسمس / خریدهای زمستانه
فرهنگی/بین‌المللی
۱۴ فوریه (۲۵ بهمن)
ولنتاین (خرید هدیه برای آقایان)
بین‌المللی/فرهنگی

آیا در مسیر اجرای بهترین تبلیغات برای لباس فروشی به راهنمایی نیاز دارید؟

در این مطلب همراه شما به روش‌های مختلف تبلیغات پوشاک، مزایا و معایب، ایده‌ها و دستاوردهای مربوط به آن پرداختیم تا بتوانید بهترین تبلیغات برای لباس فروشی را برای برند خودتان خلق کنید.

اگر دربارهٔ هر یک از مطالبی که در این صفحه خواندید، سوالی دارید؛ از بخش نظرات زیر همین پست با ما مطرح کنید و پاسخ بگیرید. اگر در مسیر اجرای ایده‌هایتان به دستگاه دایرکت نیاز دارید، می‌توانید با تیم‌های پشتیبانی و فروش ارتباط برقرار کنید و مشاوره بگیرید.

در صورتی که تجربیات موفقی در اجرای کمپین‌های فروش پوشاک دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با باقی همکاران خود و خوانندگان این صفحه به اشتراک بگذارید.

Picture of نعیمه نخعی

نعیمه نخعی

۵ سال گذشته رو در حال یادگیری و تجربۀ گوشه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال بودم. گرچه بیشتر فعالیت من در حوزۀ محتوا بود، اما اطلاعات و مهارت‌های خوبی در حوزه تحلیل داده و کمپین‌های بازاریابی به دست آوردم. مشتاق هستم که با استفاده از این مهارت‌ها، به رشد کسب‌وکارها کمک کنم.
برچسب ها
فهرست مطالب

با دایرکت، قهرمان کسب‌و‌کارت باش!

پربازدیدترین‌ها

متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک؛ نمونه‌های آماده برای دیوار، اینستاگرام و پیامک

اگر شما مشاور املاکی هستید که همچنان از جملات تکراری و فرمول‌های عمومی استفاده می‌کنید، به‌احتمال زیاد در میان صدها تبلیغ مشابه گم می‌شوید.

۵ ایده پرفروش برای تبلیغات لباس فروشی در ۲۰۲۵

شما هم از دسته‌ٔ کسب‌وکارهایی باشید که محصولات باکیفیتی ارائه می‌کنند، مبلغ قابل توجهی از سود را روی بهترین تبلیغات برای لباس‌ فروشی هزینه می‌کنید، اما نتیجهٔ دلخواه را نمی‌گیرید.

+۳۰ متن زیبا برای تبلیغ کاشت مژه | متن استوری، پست اینستاگرام و پیامک

یک متن زیبا برای تبلیغ کاشت مژه می‌تواند نقش همان جرقه‌ای را داشته باشد که باعث جذب نگاه و تبدیل مخاطب به مشتری شود.
دیدگاه

نظرات کاربران