وبلاگ دایرکت > بازاریابی و تبلیغات > ارتباط با مشتری > ۳۰ تا از بهترین جملات مشتری پسند برای موقعیت‌های مختلف
بهترین جملات مشتری پسند

۳۰ تا از بهترین جملات مشتری پسند برای موقعیت‌های مختلف

زمان مطالعه: 12 دقیقه
فهرست مطالب

فقط با یک جمله اشتباه، ممکن است مشتری‌ای را از دست بدهیم که با یک جمله درست می‌توانست به وفادارترین حامی ما تبدیل شود! شاید تصور کنید همه‌چیز درست پیش می‌رود: وقت می‌گذارید، دلسوزانه برخورد می‌کنید، اما باز هم مشتری ناراضی است یا خرید انجام نمی‌شود. چرا؟

چون گاهی فقط نحوه‌ حرف زدن ماست که همه‌چیز را خراب می‌کند. وقتی صحبت از ارتباط با مشتری به میان می‌آید، جمله‌ها و کلمات نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. انتخاب هوشمندانه کلمات می‌تواند مشتری مردد را به خریدار تبدیل کند و مشتری ناراضی را به یک طرفدار پروپاقرص!

به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله از دایرکت بهترین جملات مشتری پسند را به شما معرفی می‌کنم که با استفاده از آن‌ها بتوانید ارتباط بهینه‌تری با مخاطب خود برقرار کنید. جملات پیشنهادی ساده، کاربردی و قابل اجرا هستند. با انتخاب درست کلمات، تجربه‌ای حرفه‌ای، انسانی و دلنشین برای مشتریان خود بسازید. تجربه‌ای که برند و کسب‌وکارتان را از بقیه متمایز می‌کند.

روان‌شناسی ارتباط با مشتری: چرا انتخاب کلمات مهم است؟ 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که ۹۵ درصد از آدم‌ها بر اساس احساسات خود خرید می‌کنند! این یعنی شما می‌توانید مشتری را در چنگ خود بگیرید؛ به شرطی که بتوانید احساسات او را ترغیب کنید!

در این میان، کلمات و برخورد شما نقش تعیین‌کننده‌ای را بازی می‌کنند. احتمالاً شما شنیده باشید که «قلم برنده‌تر از شمشیر است». این حرف کاملاً درست است؛ زیرا این کلمات هستند که می‌توانند احساسات مشتری شما را برانگیزند! این یعنی انتخاب درست کلمات در برخورد با مشتری، کلید فروش خوب و موفقیت شماست.

کلمات حامل بار احساسی هستند. یک عبارت به‌ظاهر ساده و مثبت مانند «خوشحال می‌شوم که کمکتان کنم» می‌تواند حس ارزشمندبودن را در مشتری ایجاد کند.

استفاده‌ی به‌جا از جملات ارتباطی در تعاملات حضوری و غیرحضوری با مشتری، که احساسات او را درگیر کند، راه‌حلی ارزان برای افزایش فروش و ایجاد مشتریان وفادار است. به یاد داشته باشید، هر تعامل با مشتری یک فرصت برای ایجاد یک تجربه مثبت و ماندگار با اوست و کلمات شما ابزار اصلی برای رسیدن به این هدف هستند.

مشتریانی که تجربیات مثبت و احساسی خوبی با برند شما دارند، احتمال بیشتری دارد که بارها و بارها از شما خرید کنند. به همین دلیل این مقاله را بادقت بخوانید! چون شاید بتواند کسب‌وکارتان را متحول کند!

روان‌شناسی جملات ارتباط با مشتری
انتخاب جملات ارتباط با مشتری بر اساس اصول روانشناسی، باعث می‌شود مشتری بارها از شما خرید کند.

ویژگی‌های جملات مشتری‌پسند

بر اساس تجربه و نظر فروشنده‌های حرفه‌ای، برای جذب مشتری جملات و کلام شما باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

واضح، شفاف و بدون ابهام با مشتری صحبت کنید

هدف اصلی شما در صحبت با مشتری باید انتقال واضح و مستقیم پیام باشد. استفاده از زبان ساده، پرهیز از اصطلاحات تخصصی نامفهوم و بیان منظور بدون هیچ ابهامی، به مشتری کمک می‌کند تا به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند. 

یادتان باشد که شفافیت باعث ایجاد اعتماد می‌شود؛ زیرا مشتری مطمئن می‌شود که چیزی را از او پنهان نمی‌کنید و نمی‌خواهید با چرب‌زبانی محصول را به او غالب کنید!

به جای به کار بردن کلمات منفی، مثبت و دلگرم‌کننده باشید

کلید موفقیت مثبت‌نگری است! استفاده از کلام و لحن مثبت، تأثیر زیادی بر نگرش مشتری دارد. به‌جای استفاده از جملات منفی که باعث تردید یا نگرانی مشتری می‌شوند از کلمات دلگرم‌کننده استفاده کنید. مثبت‌گرایی در کلام، حس اطمینان و امیدواری را در مشتری تقویت می‌کند و او را نسبت به خرید یا استفاده از خدمات شما خوش‌بین‌تر می‌کند.

ویژگی جملات مشتری‌پسند
بر اساس تجربه حرفه‌ای‌ها، جملات مشتری پسند واضح، دلگرم‌کننده و مودبانه هستند.

مؤدبانه و محترمانه رفتار کنید

رعایت‌کردن ادب در کلام یکی از اصولی‌ترین کارهایی است که باید رعایت کنید. مشتریانی که با آن‌ها محترمانه رفتار می‌شود، احساس ارزشمندبودن می‌کنند و احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند و به کسب‌وکارتان وفادار بمانند. استفاده از عبارت‌های مؤدبانه مانند «لطفاً»، «متشکرم»، «بفرمایید» و خطاب‌کردن مشتری با لحنی محترمانه در فروشتان غوغا می‌کند!

شنونده خوبی باشید و به مشتری توجه کنید

همدلی، توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. با استفاده از زبان همدلانه، مشتری این حس را دارد که نه‌تنها به حرف‌ها و نیازش گوش می‌دهید؛ بلکه احساسات او را نیز درک می‌کنید. با این کار ارتباط عمیقی با مشتری خود برقرار می‌کنید.

۳۰ تا از موثرترین جملات مشتری پسند در موقعیت‌های مختلف

در ادامه می‌خواهم جملات مشتری پسندی را برایتان بگویم که بتوانید در تعامل با مشتریان خود احساس خوبی را به آن‌ها منتقل کنید. سعی کرده‌ام تا سناریوهای مختلفی را در نظر بگیرم و جملاتی برای شروع صحبت، تعامل با مشتری، نظرسنجی و مواجه با درخواست مشتری ناراضی بنویسم.

بهترین جملات مشتری پسند
لحن جملات مشتری‌پسند را بر اساس جایی که با مشتری تعامل دارید تغییر دهید.

یادتان باشد که تعامل درست، کلید موفقیت در کسب‌وکارتان است و در مواجه با مشتریان خود باید به کلام و جملات خود دقت کنید.

توصیه می‌کنم بر اساس جایی که با مشتری تعامل دارید که می‌تواند حضوری، تلفنی یا در پیام متنی باشد، لحن جملات را متناسب با آن تغییر دهید. در بعضی موقعیت‌ها باید لحن شما مکالمه باشد و در بعضی مواقع رسمی. فراموش نکنید که در نهایت باید دوستانه برخورد کنید و لحن شما صمیمی باشد.

شروعی با احساس خوب: خوشحالم که امروز اینجا هستید 

با این جمله مشتری پسند، داد می‌زنید که از حضور مشتری استقبال می‌کنید و به‌زور خدمات نمی‌دهید! با این عبارت مشتری احساس ارزشمندی و قدردانی می‌کند. وقتی مراجعه‌کننده به شما حس کند که حضورش در محل مورد استقبال قرار گرفته، اعتماد و رضایت اولیه‌اش افزایش می‌یابد.

از این جملات هم می‌توانید استفاده کنید و در همین راستا هستند:
  • خیلی خوشحالیم که امروز در کنار ما هستید.
  • از آشنایی با شما خیلی خوش‌وقتم.
  • خوشحالم که در خدمتتون هستم.
  • افتخاریه که ما رو انتخاب کردین.
  • از اینکه دوباره شما را می‌بینم/ صدای شما را می‌شنوم، خوشحالم.
  • با کمال میل در خدمتتون هستم!
  • با کمال میل پاسخگوی شما هستم، بفرمایید.
  • حضور شما امروز برای ما مایه‌ی شادی است.

شروعی همدلانه: چطور می‌تونم کمکتون کنم؟

با این سبک شروع، اول به مشتری نشان می‌دهید که می‌خواهید نیازش را برطرف کنید و همدلش هستید. از طرف دیگر با این جمله، راه مکالمه باز می‌شود و فضایی برای ارتباط دوستانه ایجاد می‌کنید. با این ترفند مشتری حس می‌کند که شما واقعاً به نیازهای او اهمیت می‌دهید و آماده ارائه کمک هستید.

پیشنهادهای دیگر:
  • چه کمک / کاری از من برمیاد؟
  • در خدمت شما هستم. چه نیازی دارید که می‌توانم برآورده کنم؟
  • به راهنمایی نیاز دارید؟ بفرمایید، من اینجا هستم تا کمک کنم.
  • چطور می‌تونم راهنماییتون کنم؟
  • باعث افتخارمه که کمکتون کنم.

شروعی کنجکاوانه: سلام، خوش آمدید! چه چیزی امروز شما را به اینجا کشانده؟

شما مکالمه را با یک سوال باز که نیازهای مشتری را مشخص می‌کند، شروع می‌کنید. با این روش مشتری را به گفتگو و بیان انگیزه‌های حضورش دعوت و ارتباطش را با خودتان شخصی‌تر می‌کنید. به‌عبارت‌دیگر با لحنی دلسوزانه و آماده برای راهنمایی، مشتری را به اشتراک گذاشتن مشکل یا نیازش دعوت می‌کنید.

پیشنهادهای دیگر:
  • سلام! امروز چه چیزی باعث شد که تصمیم بگیرید به ما سر بزنید؟
  • به دنبال چه نوع محصولی هستید؟
  • چه چیزی برای خرید مد نظرتونه؟

پیگیری درخواست: این موضوع برامون خیلی مهمه و سریع پیگیریش می‌کنیم.

مشتری از شما درخواستی دارد، حالا یا ناراضی است یا نیازی دارد. با استفاده از این جمله به مشتری می‌فهمانید که برایش ارزش قائلید و برایتان مهم است و به همین خاطر مشکل او در دستور کارتان قرار دارد. ایجاد حس ارزشمندی و احترام به‌ وقت مشتری از ویژگی‌های اصلی یک جمله مشتری‌پسند است.

پیشنهادهای دیگر:
  • اجازه بدید این موضوع رو براتون سریع پیگیری کنم.
  • موضوع شما در اولویت ما قرار داره و همین الان پیگیری می‌شه.
  • ما این مسئله رو بسیار جدی می‌گیریم و به سرعت در حال بررسی آن هستیم.
  • داریم راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا می‌کنیم.

حالا اگر بخواهید که حس همکاری و تخصص را به مشتری بیشتر منتقل کنید، می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید:

«من همین الان این مورد رو با تیم مربوطه درمیون می‌ذارم.»

با اشاره به تیم متخصص، مشتری مطمئن می‌شود که مشکل او به دست کارشناسان خبره حل خواهد شد.

اجازه بدید این موضوع رو براتون سریع پیگیری کنم.

استفاده از کلمه «اجازه بدید» حس احترام را منتقل کرده و با این کار مشتری را در فرآیند پیگیری شریک می‌کنید. 

پیشنهادهای دیگر:
  • لطفاً اجازه بدید این مورد رو فوراً برای شما پیگیری کنم.
  • با اجازه شما، این مشکل رو بلافاصله در دستور کار قرار می‌دم.

همدلی: منم جای شما بودم همین حس رو داشتم. مطمئن باشید تا رسیدن به نتیجه، کنار شما هستیم.

همدلی و ایجاد اعتماد یکی از ویژگی‌های مهم جمله مشتری پسند است، مخصوصاً اگر مشتری ناراضی باشد یا درخواستی از شما داشته باشد. ابتدا با او همدردی می‌کنید و به او می‌فهمانید که مشکلش را فهمیده‌اید و حق با اوست. بعد از آن با بیان اینکه تا رفع کامل مشکل، مشتری تنها نخواهد بود، حس آرامش و امنیت را در او ایجاد می‌کنید.

پیشنهادهای دیگری که همین حس را ایجاد می‌کنند و به دردتان خواهد خورد:
  • واقعاً حق با شماست، این موضوع جای رسیدگی داره و پیگیرش می‌شم.
  • می‌دونم این موضوع می‌تونه آزاردهنده باشه. مطمئن باشید تا رسیدن به نتیجه، کنار شما هستم.
  • حق دارید؛ ولی نگران نباشید. ما در تمام مراحل کنار شما هستیم.
  • کاملاً درک می‌کنم که چقدر این موضوع براتون مهمه.
  • ممنون از صبر و شکیبایی‌تون، در حال پیگیری این موضوع هستم.
  • من مسئولیت این موضوع رو به عهده می‌گیرم و تا حل کامل پیگیرش خواهم بود.

البته در جمله آخر پیاز داغش را زیاد می‌کنید و با تعهدی که می‌دهید، مشتری حس می‌کند که شما به عنوان یک فرد مسئول و متعهد، شخصاً پیگیر مشکل او خواهید بود. البته حواستان باشد که باید واقعا پیگیر قضیه باشید؛ وگرنه اینگونه صحبت کردن تاثیر معکوس خواهد داشت!

مدیریت انتظارات: در حال حاضر نمی‌تونم قول بدم؛ ولی همین الان بررسی می‌کنم که چه کاری از دستم برمیاد.

صداقت یکی از موضوعاتی است که در اعتماد مشتری به شما اهمیت زیادی دارد. مخصوصاً در دنیای امروز که به‌صورت پیش‌فرض، مشتری انتظار دارد که شما برای فروش محصولتان دست به هر اقدامی بزنید و معمولاً با شک به شما مراجعه می‌کند. 

با این جمله، صادقانه وضعیت را بیان می‌کنید. با این کار مشتری می‌فهمد که در شرایط فعلی نمی‌توانید قول قطعی دهید؛ ولی درعین‌حال متوجه می‌شود که شما در حال تلاش برای یافتن راه‌حل هستید. این رویکرد از انتظارات غیرواقعی جلوگیری می‌کند و اعتماد را تقویت می‌کند.

پیشنهاد دیگر:

در حال حاضر نمی‌تونم قول قطعی بدم؛ اما فوراً موضوع رو بررسی می‌کنم.

حالا اگر مشتری به جای مشکل، سوالی داشت که جوابش را نمی‌دانستید از این جمله استفاده کنید:

« نمی‌دانم، اجازه دهید که مشورت کنم و با شما ارتباط خواهم گرفت»

شفاف‌سازی: اگه درست متوجه شده باشم، مشکلتون اینه که…

مشتری وقتی درخواستی دارد دنبال گوش شنواست! این جمله نشان می‌دهد که شما در حال گوش‌دادن دقیق به مشتری هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که موضوع را به‌درستی فهمیده‌اید. این کار باعث می‌شود که مشتری از برآورده شدن نیاز خود مطمئن شود!

پیشنهادهای دیگر:
  • اگر درست فهمیده باشم، مشکل شما به این صورت است که…
  • اجازه بدید بررسی کنم؛ به نظر می‌رسه مشکل شما اینه که…
  • برای اینکه مطمئن بشم دقیق متوجه شدم، لطفاً اجازه بدید خلاصه کنم…
  • لطفاً اجازه بدید درخواستتون رو خلاصه کنم تا مطمئن شم که درست منظورتون رو متوجه شدم.

پاسخگویی: سوال خیلی خوبی بود. اجازه بدید اطلاعات دقیق‌تری براتون تهیه کنم.

 این جمله باعث می‌شود مشتری حس کند که پرسش او ارزشمند است و شما بادقت به آن پاسخ می‌دهید.

پیشنهادهای دیگر:
  • پرسش بسیار خوبی بود؛ اجازه بدید توضیحات کامل رو ارائه بدم.
  • سوال شما بسیار جالب بود، می‌تونم اطلاعات دقیق‌تری به شما بدم؟
  • سوال بسیار خوبی پرسیدید. اجازه دهید با جزئیات بیشتری برایتان توضیح دهم.

ارائه راهکار: اگه اجازه بدید یه راهکار ساده پیشنهاد بدم.

این جمله با دعوت به ارائه یک راهکار عملی، حس مشارکت و همکاری را در مشتری تقویت می‌کند. مشتری احساس می‌کند که شما در کنار او هستید تا مشکل را حل کنید و این امر اعتماد و رضایت او را افزایش می‌دهد.

پیشنهادهای دیگر:
  • اگر موافق باشید، می‌تونم یک راهکار ساده و عملی پیشنهاد بدم.
  • اجازه بدید یک گزینه‌ مناسب رو پیشنهاد کنم که به رفع مشکل شما کمک کنه.
  • بیاید با هم راه‌حل مناسب رو پیدا کنیم.

در عبارت مشتری پسند آخر، با دعوت مشتری به مشارکت حس همکاری و تعامل فعال را در او افزایش می‌دهید.

درخواست بازخورد: نظرتون برای ما خیلی مهمه!

شما برای موفقیت در کسب‌وکارتان همیشه باید نظر مشتریان را درباره محصول یا خدمات خود بدانید. اما معمولاً افراد برای نظرسنجی گارد دارند و برای اینکه بتوانید مشارکت‌شان را زیاد کنید، باید باز هم از جادوی کلمات استفاده کنید. با استفاده از این جملات، مشتری حس می‌کند که نظراتش ارزشمند است و شما به بهبود خدمات خود با کمک بازخوردهای او متعهدید. با این کار اعتماد و مشارکت عاطفی مشتریان خود را افزایش می‌دهید.

پیشنهادهای دیگر:
  • اگر نظری دارید که به بهبود کار ما کمک می‌کنه، خوشحال می‌شیم بشنویم.
  • ما همیشه از بازخورد شما استقبال می‌کنیم، لطفاً نظرتون رو بهمون بگید.

ارائه مشاوره: اجازه بدید چند گزینه‌ براتون پیشنهاد بدم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

وقتی مشتری از شما درخواستی دارد و مثلاً می‌خواهد پیراهن بخرد. باید به‌عنوان کارشناسی ظاهر شوید که نه‌تنها محصولی برای فروش دارد؛ بلکه می‌تواند در انتخاب محصول مناسب نیازهای فرد هم مؤثر باشد. با این ترفند مشتری شما را فقط به‌عنوان فروشنده نمی‌شناسد و بیشتر اعتماد می‌کند!

پیشنهادهای دیگر:
  • دوست دارید در مورد گزینه‌های مدنظرتون با هم صحبت کنیم؟
  • دوست دارید ارزون‌ترین گزینه رو بدونید یا بهترینش رو؟
  • ممکنه دقیق‌تر بگید دنبال چه چیزی هستید تا چند گزینه مناسب بهتون پیشنهاد بدم؟

توجه داشته باشید که استفاده از کلمات «اجازه بدید» و «دوست دارید» حس احترام و همکاری را افزایش می‌دهد.

پایان‌بندی دلنشین: از اینکه به ما اعتماد کردید سپاسگزاریم. امیدواریم تجربه خوبی داشته باشید.

همیشه از مشتری در پایان صحبت‌تان تشکر کنید. این یک اصل مهم است و این احترامی که به مشتری می‌گذارید در او احساس خوبی ایجاد می‌کند! جمله بالا به‌طورکلی بیانگر تعهد کسب‌وکار به ارائه تجربه‌ای مثبت و بهبود مستمر خدمات به مشتری است. استفاده از این عبارت به مشتری اطمینان خاطر می‌دهد که هدف اصلی شما، رضایت و ایجاد تجربه به‌یادماندنی برای اوست.

پیشنهاد دیگر:

«ما همیشه تلاش می‌کنیم تجربه‌ی خوبی براتون بسازیم.»

جملاتی که نباید در ارتباط با مشتری استفاده کنید

باید بدانید که به مشتریان خود چه نباید بگویید! برخی اصطلاحات و عبارات می‌توانند تأثیر منفی بر تجربه مشتری گذاشته و تمام تلاش‌های شما برای ایجاد یک ارتباط مثبت را خنثی کنند. در ادامه برخی از این موارد را بررسی می‌کنم، تا با آگاهی از آن‌ها از ایجاد احساسات منفی در مشتریان خود جلوگیری کنید.

جملاتی که نباید در ارتباط با مشتری استفاده کنید
از به کار بردن جملاتی که احساسات منفی در مشتریان ایجاد می‌کند، پرهیز کنید.

عبارات منفی و ناامید کننده

استفاده از این عبارات به‌شدت بر تجربه مشتری تاثیر منفی می‌گذارد. مشتری با شنیدن این گونه جملات دلسرد، مضطرب یا عصبانی می‌شود و حس می‌کند که مشکلش قابل حل نیست یا به اندازه کافی برای شما مهم نیست.

متاسفانه کاری از دست من بر نمی‌آید.
هیچ کاری نمی‌توانم برایتان انجام دهم.
بگذارید ببینم چطور می‌توانم در این موضوع به شما کمک کنم.
اجازه دهید بررسی کنم چه راه‌حل‌هایی برای این موضوع وجود دارد.
کاری که می‌گویید، غیرممکن است!
این موضوع کمی پیچیده است؛ اما اجازه دهید ببینم چه گزینه‌های دیگری داریم.
شما اشتباه می‌کنید.
در این مورد دیدگاه متفاوتی با شما دارم.
باز هم همین مشکل؟ یا باز هم مشکل دارید؟!
متاسفم که دوباره با این مشکل مواجه شدید. اجازه دهید این بار به طور کامل آن را بررسی کنم.

لحن دستوری و طلبکارانه

استفاده از لحن دستوری یا طلبکارانه می‌تواند احساس نارضایتی در مشتری ایجاد کند. مشتری انتظار دارد که با او با ادب و احترام رفتار شود، نه اینکه به او دستور داده شود یا با او مانند زیردست رفتار شود.

باید این کار را انجام دهید!
پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام دهید. یا می‌توانید این گزینه را هم در نظر بگیرید.
همین که گفتم!
دلیل این موضوع این است که… (و با ارائه توضیح، او را قانع کنید)
عجله کنید، وقت ندارم.
من تمام تلاشم را می کنم تا در اسرع وقت به شما کمک کنم. یا لطفاً کمی صبر کنید تا من این مورد را بررسی کنم.

عدم پذیرش مسئولیت

شانه خالی‌کردن از مسئولیت یا مقصر دانستن مشتری، می‌تواند به شدت به رابطه‌تان با او آسیب بزند. مشتری انتظار دارد که شما در قبال محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، مسئولیت‌پذیر باشید.

مشکل از طرف شماست که درست استفاده نکردید.
ممکن است در استفاده از آن اشتباهی رخ داده باشد. اجازه دهید نحوه صحیح استفاده از آن را برایتان توضیح دهم.
به نظر می‌رسد مشکلی وجود دارد که نیاز به بررسی دقیق دارد. اجازه دهید با هم راه‌حلی پیدا کنیم.
ما هیچ کاری نمی‌تونیم بکنیم، سیاست شرکت همینه.
متاسفانه این مورد خارج از سیاست‌های ماست؛ اما اجازه دهید ببینم چه گزینه‌های دیگری برای کمک به شما وجود دارد.
تقصیر من نیست. (حتی اگر واقعا تقصیر شما نیست، مستقیم این را نگویید)
متاسفم که این مشکل پیش آمده است. من پیگیری خواهم کرد تا هرچه سریع‌تر حل شود.

وعده‌های نادرست

وعده‌ای دهید که می‌توانید به آن عمل کنید! بزرگنمایی و مبالغه همیشه خوب نیست و ممکن است به کسب‎و‎کارتان ضربه بزند! دادن وعده‌هایی که قادر به انجام آن‌ها نیستید، نه تنها اعتماد مشتری را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند منجر به نارضایتی عمیق و حتی شکایت شود. همیشه باید واقع بینانه و صادقانه با مشتری صحبت کنید.

همین الان مشکل شما حل می‌شود. (در حالی که مطمئن نیستید!)
من تمام تلاشم را می کنم تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنم.
ما بهترین کیفیت را با کمترین قیمت ارائه می‌دهیم. (در حالی که ممکن است درست نباشد)
ما کیفیت بالایی را با قیمت رقابتی ارائه می‌دهیم.
کاملاً تضمین می‌کنم که هیچ مشکلی نخواهید داشت.
ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هرگونه مشکل را به حداقل برسانیم؛ در صورت بروز هرگونه مسئله، بلافاصله در خدمت شما خواهیم بود.

نتیجه‌گیری

در دنیای پررقابت امروز، محصولات و خدمات خوب کافی نیستند؛ نحوه گفت‌وگو با مشتری یکی از عواملی است که برنده‌ها را از بقیه جدا می‌کند. یک جمله درست می‌تواند مسیر گفت‌وگو با مشتری را تغییر دهد و تجربه‌ای متفاوت و خوشایند برای او بسازد.

جملات مشتری پسندی و کاربردی که در این مقاله معرفی کردم، به شما کمک می‌کنند ارتباط مؤثرتری با مشتری برقرار کنید. چه در شرایط دشوار، چه در مکالمات روزمره. امیدوارم بعد از مطالعه این مقاله، بتوانید با انتخاب هوشمندانه‌تر واژه‌ها، تجربه‌ای حرفه‌ای، انسانی و به‌یادماندنی برای مشتریان خود بسازید.

 حالا نوبت شماست!

 شما چه جمله‌ای را در گفت‌وگو با مشتری مؤثر دیده‌اید؟ یا شاید تجربه‌ای دارید که با یک جمله، اوضاع را بهتر یا بدتر کرده باشد؟

 تجربه‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

Picture of مهران نجفی

مهران نجفی

سفر من در دنیای جذاب بازاریابی ۱۰ سال پیش آغاز شد و خیلی زود، بازاریابی محتوایی به علاقه و تخصص اصلی‌ام تبدیل شد. همیشه باور داشته‌ام که دانش مانند چراغی است؛ هرچه بیشتر به اشتراک گذاشته شود، فضای بیشتری را روشن می‌کند. به همین دلیل اینجا می‌نویسم، تا آموخته‌ها و تجربه‌هایم را با شما قسمت کنم. امیدوارم این نوشته‌ها برایتان مفید و کاربردی باشند.
برچسب ها
فهرست مطالب

با دایرکت، قهرمان کسب‌و‌کارت باش!

پربازدیدترین‌ها

متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک؛ نمونه‌های آماده برای دیوار، اینستاگرام و پیامک

اگر شما مشاور املاکی هستید که همچنان از جملات تکراری و فرمول‌های عمومی استفاده می‌کنید، به‌احتمال زیاد در میان صدها تبلیغ مشابه گم می‌شوید.

۵ ایده پرفروش برای تبلیغات لباس فروشی در ۲۰۲۵

شما هم از دسته‌ٔ کسب‌وکارهایی باشید که محصولات باکیفیتی ارائه می‌کنند، مبلغ قابل توجهی از سود را روی بهترین تبلیغات برای لباس‌ فروشی هزینه می‌کنید، اما نتیجهٔ دلخواه را نمی‌گیرید.

+۳۰ متن زیبا برای تبلیغ کاشت مژه | متن استوری، پست اینستاگرام و پیامک

یک متن زیبا برای تبلیغ کاشت مژه می‌تواند نقش همان جرقه‌ای را داشته باشد که باعث جذب نگاه و تبدیل مخاطب به مشتری شود.
دیدگاه

نظرات کاربران