سوال خیلی از افراد این است که چه کار کنیم تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پیامکی در مناسبت های مختلف مثل یلدا داشته باشیم و یا چه متنی در SMS بیشترین فروش را برای ما به همراه دارد؟
گفتیم که متن پیامک باید خلاقانه و تاثیرگذار باشد اما چگونه میتوانیم چنین متنی بنویسیم؟ با ما باشید تا در مورد جذب مشتری از طریق بازاریابی پیامکی برای شب یلدا و تبلیغات موثر در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.
پیامک تبلیغاتی موثر چگونه است؟
جذب مشتری و فروش بیشتر در شب یلدا فقط از طریق پیامک! این دستاورد شما بعد از خواندن این مقاله است. در واقع در این مقاله به کمک تکنیکهای ساده اما اصولی و مشاهده نمونههای موفق اساماسهای تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار، میتوانید با راه اندازی جشنوارههای فروش و ارسال پیامک تبلیغاتی، مشتریان زیادی را به سمت فروشگاهتان روانه کنید!
مفید و خلاصه بنویسید!
مهمترین عامل برای تاثیرگذاری و جواب گرفتن از تبلیغات پیامکی، متن پیامک است! پس متن پیامک باید طوری نوشته شود که درعین خلاصه بودن، مخاطب را جذب کند! یعنی باید آن را در ۲ الی ۳ جمله کوتاه نوشت؛ مثل:
در واقع وقتی برای داستانسرایی و قصهبافی نیست؛ چون علاوهبر بالا رفتن هزینه ارسال پیامک، هیچکس فرصتی برای خواندن متنهای طولانی و بلند بالای تبلیغاتی ندارد. با این حساب وقت برای جلب رضایت و توجه مشتری خیلی کم است و باید از همین فرصت کم بهترین بهره را برد. مثل این پیامک:
کلمات را درست و روان بنویسید!
قرار نیست که مثل “ویکتور هوگو” نویسندگی کنید، فقط باید کلمات و متن SMS را به شکل روان و درست بنویسید تا برای همه قابل فهم باشد؛ تا جایی که امکان دارد از نوشتن کلمات قلمبه سلمبه و تخصصی بپرهیزید و مخاطب را فراری ندهید! میتوانید برای جذاب دیده شدن پیامک، علائمی مثل “+” را به جای “و” به کار ببرید. مثلا:
سبد خریدت رو آماده کن: okcs.ir/norm2
برای ذهن افراد چالش ایجاد کنید!
چند روز پیش حوالی عصر یک اساماس دریافت کردم با این متن که “اگه نمیدونی «بژی» چیه روی لینک زیر کلیک کن” خیلی جالب بود برام و کنجکاو شدم تا به لینک ارسالی سر بزنم و بفهمم جریان از چه قرار است! صفحه که باز شد با یک توضیح کوتاه به همراه عکس، در مورد این شیرینی مواجه شدم و در انتهای صفحه پیشنهاد داده بود “اگه برای عصرونه میخوای این دسر خوشمزه رو سفارش بدی اون رو با پیک رایگان برات میفرستیم” همین دو جمله کوتاه من را تشویق کرد تا علاوهبر سفارش عصرانه آن روز، به مشتری دائمی این کافه تبدیل شوم.
خیره کننده بنویسید!
این که میگوییم باید کلمههای خیرهکننده به کار ببرید یعنی استفاده از کلمات: باور نکردنی، استثنایی، ویژه، فرصت، فقط، فوق العاده و…؛ مثل:
*خدمات آرایش و رنگ مو*
با نشان دادن این پیامک
” ۲۰ درصد تخفیف ویژه” از ما بگیرید.
تلفن رزرو: xxxxx021666
بازه زمانی تعیین کنید!
گام بعدی برای اثربخشی بیشتر اساماس تبلیغاتی این است که محدودیت زمانی تعیین کنید؛ یعنی اگر قرار است به مشتریانتان کد تخفیف بدهید مشخص نمایید که فقط تا چند روز میتوانند از این تخفیف استفاده کنند. مثل:
- “دندان شما آسیب دیده و هزینه آن سنگین است؟ به مناسب شب یلدا از تاریخ «…» تا تاریخ «…» میتوانید از تخفیفهای کلینیک دندانپزشکی «…» استفاده کنید.“
- “حراج پوشاک زمستانی ۷۰ درصدی فقط تا پایان آذر ماه؛ شیک پوشان شرق“
- “شیکترین را از ما بخواهید!
30% تخفیف زمستانه
(فقط ۱۰ روز پایانی آذر)
شعبه مگامال فیلا“ - “جشنواره یلدا
15 + ۱۰ درصد تخفیف
25 الی ۳۰ آذر ماه
چرم مشهد“ - “ ۱۹۰کالای شگفتانگیز
29 آذر تا ۱ دی ماه
یلدای شگفتانگیز دیجی کالا“ - “ایمپلنت دندان ساخت کره
با روکش ۳م
فقط تا ۲۹ آذر؛ تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۷۰۷۸۷۰“
با مشتری تعامل برقرار کنید!
راه دیگری که البته ربط چندانی به جذابیت ندارد اما به شدت اثرگذار است و از نان شب واجبتر خواهد بود Call to Action است؛ یعنی با مشتری تعامل ایجاد کنید و از او بخواهید تا مثلا به پیج اینستاگرام فروشگاه سر بزند؛ مانند:
- “بیست و دومین هایپرمی در شهرک غرب با تخفیفهای ویژه یلدا؛ ۲۹ آذر، ساعت ۱۶، میدان صنعت مجتمع پلاتین، اینستاگرام
برای تعامل بیشتر با مشتری میتوانید او را تشویق کنید تا با شماره تلفن یا موبایلی که پاسخگویی تمام وقت دارد تماس بگیرد؛
- “سیندرلای عزیز،
لباس برازنده تو پیش ماست.
تخفیف فوق العاده روی تمام لباسهای شب
یادت نره فقط تا ۳۰ آذر ماه! فرصت داری!
مزون پرنسس تلفن xxxxx021888“ - “تخفیف ۲۰% کت و شلوار آلما
برای خوشتیپترین دامادهای دنیا!
البته “فقط تا هفته آخر آذر”
همین حالا با ما تماس بگیرید.
xxxxxxx0912“
خیلی وقتها اکثر افراد متنهای خوب تبلیغاتی با تخفیفهای عالی دریافت میکنند اما حتی یک لینک هم وجود ندارد تا از خدمات و محصولات موجود دیدن کنند! پس اگر یک راه ارتباطی مثل لینک را در متن تبلیغاتی خود قرار دهید نیمی از کسانی ک پیام شما را دریافت میکنند برای خرید ترغیب میشوند. مانند:
- “از تخفیفهای استثنایی شب یلدای شاواز جا نمونی، ریمل اسنس ۹۹ هزار تومان l.shvz.ir/tw“
- “هیجانانگیزترین تورهای مسافرتی برای نوروز؛ از همین حالا رزرو کن و از تخفیفهای ویژه شب یلدا بهره ببر؛ برای اطلاعات بیشتر به آدرس سایت ما «www.!!!.ir» سر بزنید.“
نوع دیگر تعامل با مشتری، درخواست از او برای ارسال پاسخ به شکل یک حرف یا عدد مشخص است؛ مثل:
- “غذای لذیذ تنها چند قدم با شما فاصله دارد؛ تحویل رایگان برای سفارشهای بالای ۱۵۰ هزار تومان در شب یلدا با رستوران «…»دریافت منو با ارسال عدد ۱“
- “در بلندترین شب سال بدون ۱ ریال پیش پرداخت فرش بخر
36 ماهه
بدون چک و ضامن
اطلاع؟
ارسال عدد ۴“ - “شیرینی یلدات رو خودت بپز!
ورکشاپ یک روزه موسسه کیمیا؛ از صفر تا صد شیرینی پزی.
برای اطلاعات بیشتر ارسال OZV“ - “مهمان ویژه ما در شب یلدا باشید. افتتاحیه شعبه جدید فروشگاه «…» برای دریافت آدرس عدد ۲ را به همین شماره ارسال کنید.”
- “در شب یلدا مهمان ما باش ! ما برای جلب اعتماد و رضایت شما یک شام رایگان در نظر گرفتهایم. برای دریافت لطفا عدد ۱ را به همین شماره ارسال کنید.”
حس نیاز و ضرورت به مشتری القا کنید!
در کنار جذابیت متن پیامک باید به نیاز مشتری هم تاکید شود چون هرچقدر حس نیاز و ضرورت بیشتر باشد انگیزه فرد برای انجام آن هم بالاتر میرود؛ پس این حس را به مشتری منتقل کنید که تو به این محصول یا خدمت نیاز داری و تنها راه حل آن در دستان من است، اگر عجله نکند این فرصت را از دست خواهد داد و مرغ از قفس میپرد! دقیقا مثل این پیامک:
- “این فرصت تکرار نشدنی است؛ تخفیف یلدای هایپر استار از ۲۳ تا ۳۰ آذر
هندوانه ۴۰% تخفیف
لادن روغن حلب ۵ کیلویی ۳۶۵۰۰۰ تومان“ - “امسال عید برنامه سفرت چیه؟
اگه تا شب یلدا سفرت رو رزرو کنی تخفیف ۱۰ درصدی تورهای نوروزی رو دریافت میکنی!
اینم از عیدی ما؛ گشت نو؛ شماره تماس xxxxx021448“ - “فقط تا شب یلدا، هر آنچه از لوازم خانه و آشپزخانه نیاز دارید را با تخفیفهای ویژه شب یلدا در فروشگاه «…» خواهید یافت. برای دیدن محصولات به پیج اینستاگرام «…» مراجعه کنید.”
حس صمیمیت ایجاد کنید!
ارسال متنهای رسمی همیشه جواب نیستند و گاهی برای ایجاد صمیمیت با مشتریان بهتر است که از مشخصات فردی آنان در زمان ثبتنام مثل اسم کوچکشان استفاده کنید. البته برای ایجاد این نوع صمیمیت هم نباید از آن ور بام بیفتید بنابراین پیامک صمیمانه باید مودبانه هم باشد تا نه سیخ بسوزد نه کباب! مثل این نمونه:
- “سلام علی عزیز خوبی؟
حواست باشه امروز قهوه و چیزای مربوط به قهوه رو تو کافه باریستا با ضرر “نصف قیمت” میدیم به خاطر شب یلدا!
آدرس: همون جای همیشگی“ - “زهرای عزیز، اسنپ فود دلتنگ شماست! یک کد تخفیف ۳۰ درصدی هدیه یلدایی ما به تو؛ Hedyeh700z“
جمعبندی
هیچ چیزی بدتر از متنهای بیسر و ته و بدون آدرس و نشان در متنهای تبلیغاتی نیست؛ دقیقا مثل همین نمونه: “آخرین فرصت استفاده از تخفیف ویژه، دیاکو مارکت” پس سعی کنید همیشه تبلیغاتی روشن و واضح داشته باشید تا مشتری برای خرید وسوسه شود؛ فراموش نکنید که احتیاجی به توضیحات زیاد نیست و فقط میتوانید با چاشنی خلاقیت، یک متن کوتاه با محدودیت زمانی بنویسید.
حالا که با نمونههای موفق تبلیغات پیامکی آشنا شدید بهترین فرصت است تا جشنواره فروش ویژه شب یلدای خودتان را شروع کنید. میتوانید با الگو قرار دادن مثالهای گفته شده و استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری دایرکت تبلیغات موثری داشته باشید و نتیجهای که به دنبال آن هستید را به دست آورید.